”(Re)întoarcere”-”(Re)tornar de Elisabeta Boțan



Foto archivo personal

(RE)ÎNTOARCERE


Asemeni adâncului mării, 
mă hrănesc cu propriile mele frământări.
Căderile, morțile, abisurile, toate adunate, 
în filigranele care îmi răscumpără frumusețea spiralei.
Scara ce îmi poartă pașii răniți și desculți
spre catedrala copilăriei mele.
Mă așez obosită pe pragul aducerilor aminte,
-și-n (re)descoperirea relicvelor de colb acoperite
alunec însetată în izvorul binecuvântat al inocenței,-
unde cântul se înalță cu aripi rugă.
Poem din cartea bilingvă (română-spaniolă) cartea Egometrie-Egometría, Editura Limes, Colecția ARCA, 2016.


(RE)TORNAR



Como lo profundo de la mar, 
me alimento de mis propios tumultos.
Las caídas, las muertes, los abismos, todos recogidos, 
en las filigranas que rescatan la hermosura de mi espiral.
La escalera que lleva mis pasos heridos y descalzos 
hacía la catedral de mi infancia.
Me siento cansada en el umbral de la memoria,
-y al (re)descubrimiento de las reliquias cubiertas de polvo
me deslizo sedienta en el manantial bendecido de la inocencia,-
donde el canto vuela con alas de plegaria.
(29.05.2015)
Poema del libro bilingüe (rumano-español) Egometrie-Egometría, Editorial Limes, Colección ARCA, 2016

Comentarios

Entradas populares